ico_pdf

Załącznik do Uchwały nr 120/2016 Rady Wydziału Informatyki Politechniki Białostockiej z dnia 12.10.2016 r.

Regulamin

Konkursu „Matematyka stosowana”

o indeks na dowolny kierunek prowadzony

na Politechniki Białostockiej

§ 1

Postanowienia ogólne

  1. Organizatorem Konkursu „Matematyka stosowana”, zwanego dalej Konkursem, jest Centrum Popularyzacji Matematyki SIGNUM przy Wydziale Informatyki Politechniki Białostockiej zwane dalej SIGNUM.

  2. Celem Konkursu jest rozwijanie wśród uczniów szkół ponadgimnazjalnych umiejętności stosowania matematyki w praktyce.

  3. Konkurs odbywa się pod patronatem Rektora Politechniki Białostockiej.

  4. Współorganizatorem Konkursu dodatkowo mogą być osoby fizyczne i organizacje, które wspierają cel Konkursu i sposób jego realizacji oraz przyczyniają się do rozwoju młodych talentów.

§ 2

Zakres i zasady przeprowadzania Konkursu

  1. Zakres konkursu obejmuje zagadnienia matematyczne na poziomie ponadgimnazjalnym.

  2. Szczegółowa instrukcja obejmująca zasady oceny prac, formularz zgłoszeniowy oraz obowiązujące zagadnienia zostaną opublikowane na stronie Konkursu pod adresem http://signum.pb.edu.pl/konkurs/archiwum/2018.

  3. Konkurs przeprowadzany jest w dwóch etapach.

  4. Do etapu I dopuszczone zostaną drużyny dwuosobowe, które dokonają rejestracji w terminie podanym w szczegółowej instrukcji.

  5. Etap I polega na rozwiązaniu quizu (indywidualnie przez każdego uczestnika) umieszczonego pod wskazanym adresem WWW w dniu określonym w szczegółowej instrukcji. Quiz będzie obejmował wcześniej określony zakres zagadnień. Uczestnicy od chwili zamknięcia rejestracji będą mieli dostęp do przykładowych zadań.

  6. Komisja ustala listę drużyn zakwalifikowanych do II etapu, na podstawie sumy punktów zdobytych przez członków drużyny w I etapie, przy czym każdy z uczestników musi zaliczyć quiz indywidualnie. W przypadku niezaliczenia quizu przez jednego z członków drużyna jest eliminowana. W celu zaliczenia quizu uczestnik musi uzyskać minimum 50% punktów.

  7. Listy drużyn zakwalifikowanych do II etapu zostaną opublikowane na stronie internetowej Konkursu.

  8. Etap II Konkursu odbywa się nie wcześniej niż dwa tygodnie po opublikowaniu listy drużyn zakwalifikowanych do II etapu na terenie Politechniki Białostockiej i polega na drużynowym przeprowadzeniu doświadczeń bądź pomiarów i wykonaniu niezbędnych obliczeń matematycznych na poszczególnych Wydziałach PB. Etap II trwa dwa dni, które określone zostaną w szczegółowej instrukcji.

  9. Komisja opublikuje listę laureatów na stronie Konkursu niezwłocznie po ich zatwierdzeniu przez Komisję Konkursową.

  10. Od decyzji Komisji można się odwołać pisemnie do Dziekana Wydziału Informatyki w terminie 7 dni od ogłoszenia wyników Konkursu.

  11. Uroczyste wręczenie nagród laureatom Konkursu nastąpi po jego zakończeniu i ustaleniu ostatecznej listy laureatów.

§ 3

Uczestnicy Konkursu

W Konkursie mogą uczestniczyć wszyscy uczniowie szkół ponadgimnazjalnych.

§ 4

Komisja Konkursowa

  1. Dziekan Wydziału Informatyki w porozumieniu z Dziekanami pozostałych Wydziałów Politechniki Białostockiej powołuje na okres 4 lat Komisję Konkursową, zwaną dalej komisją, oraz Przewodniczącego Komisji Konkursowej.

  2. W skład Komisji mogą wchodzić członkowie, nauczyciele akademiccy Centrum Popularyzacji Matematyki SIGNUM zaproponowani przez Dziekana Wydziału Informatyki oraz po jednym pracowniku akademickim każdego z Wydziałów Politechniki Białostockiej. Pracownika akademickiego, członka komisji, z danego wydziału wskazuje Dziekan tego Wydziału.

  3. Skład Komisji i jej Przewodniczący zatwierdzany jest przez Radę Wydziału Informatyki.

  4. Dziekani mogą dokonywać zmian w składzie Komisji przed upływem kadencji Komisji. Zmiany te wymagają zatwierdzenia przez Radę Wydziału Informatyki.

  5. Zadaniem Komisji jest organizacja konkursu i nadzór nad jego przebiegiem, a w szczególności:

    1. przygotowanie harmonogramu konkursu,

    2. przygotowanie tematów konkursowych we współpracy z przedstawicielami poszczególnych Wydziałów PB,

    3. ustalenie zasad oceny prac i ocenianie prac,

    4. ustalanie listy laureatów,

    5. aktualizacja strony internetowej Konkursu,

    6. rozpowszechnianie informacji o Konkursie wśród młodzieży,

    7. pozyskiwanie fundatorów nagród dla uczestników konkursu.

  1. Komisja podejmuje decyzje zwykłą większością głosów jej członków. W razie równości głosów decyduje głos przewodniczącego.

  2. Przed rozpoczęciem Konkursu Komisja ustala i przedkłada Dziekanom harmonogram oraz preliminarz wydatków, a po zakończeniu Konkursu dokonuje rozliczenia Konkursu.

  3. Listę laureatów Konkursu zatwierdzają Dziekani Wydziałów.

§ 5

Nagrody

  1. Laureatami mogą zostać członkowie nie więcej niż 10 drużyn, którzy w II etapie Konkursu uzyskają ponad 80% możliwych do zdobycia punktów. Laureaci uzyskują prawo do podjęcia studiów stacjonarnych na dowolnym kierunku Politechniki Białostockiej z pominięciem konkursu świadectw pod warunkiem, że w terminach zgodnych z harmonogramem rekrutacji w roku zdania egzaminu maturalnego:

    1. zapiszą się na wybrany kierunek studiów w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów,
    2. złożą komplet dokumentów wymaganych od kandydata na studia wraz z oryginałem dokumentu wydanego przez Organizatora Konkursu poświadczającego uzyskanie statusu Laureata,
    3. zdadzą dodatkowy egzamin (np. z rysunku), gdy jest wymagany.
  2. W przypadku miejsc ex aequo decyzję o zwiększeniu liczby laureatów podejmuje Komisja Konkursowa.

  3. Laureaci zostaną przyjęci na dowolny kierunek studiów dziennych Politechniki Białostockiej zgodnie z obowiązującymi na uczelni zasadami przyjmowania na studia laureatów oraz finalistów olimpiad stopnia centralnego, laureatów konkursów międzynarodowych, laureatów ogólnopolskich konkursów organizowanych przez Politechnikę Białostocką oraz uczestników i medalistów zawodów sportowych.

  4. Dyplomy i nagrody zostaną wręczone laureatom w czasie gali finałowej lub przesłane na adres szkoły.

§ 6

Postanowienia końcowe

  1. Przetwarzanie danych osobowych, w wyniku i w celu realizacji zadań wynikających z Regulaminu, odbywać się będzie zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa informacji i ochrony danych osobowych, w szczególności rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U z 2018 r. poz. 1000).

  2. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie wizerunku stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.

  3. Regulamin Konkursu udostępniony będzie do wglądu na stronie internetowej http://signum.pb.bialystok.pl/konkurs .

  4. W przypadku nieuruchomienia kierunku na wybranym wydziale Dziekan tego Wydziału przedkłada Laureatom propozycję studiowania innego kierunku.